sobota, 9 października 2010

mit założycielski...

kilka dni temu koleżanka zapytała mnie, co to właściwie ten berkanan i dlaczego taka nazwę wybrałam, uznała wręcz, że konieczne jest tu wyjaśnienie.
Tak więc nadrabiam niedopatrzenie. Najprościej rzecz ujmujac Berkano-Berkanan-Bjarka-Bairkan...oj dużo tych odmian nazwy...to po prostu głoska "B" czyli pierwsza głoska mojego nazwiska i imienia. Drążąc dalej oznacza brzozę (szwedzkie bjorke) (tia -pamiętam z początku podstawówki, gdzie w klasie byłam najwyższa jak się za mną ciągnęło -wielka jak brzoza, głupia jak koza - nie identyfikuje się ;p)
Dla tych co się w runach grzebią duużo znaczeń i analogii by się znalazło (macierzyństwo, kobiecość, ciepło, narodziny, twórczość,rozwój, obfitość...i takie tam) - wierzyć nie wierzyć na nazwę przyszłej firmy super - ten  rozwój i obfitość zwłaszcza.

Dla równowagi i dopełnienia znaku graficznego dorzucę sobie Thurizas, dla odmiany pierwiastek męski, siła moc, działanie, zwycięstwo...
No i fajny znaczek do cechowania swojej biżuterii mi powstał...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz